Ananda Coomaraswamy Kimdir?
Ananda Kentish Coomaraswamy (22 Ağustos 1877, Colombo, Seylan-9 Eylül 1947, Needham, Mass., ABD), Geleneksel bir kültür içindeki bir sanat eserinin anlamı ve belirli bir sanatsal tarzın kökeni ve evrimini belirleyen dini ve felsefi inançları incelemekle ilgileniyordu. Dikkatli bir bilgin, aynı zamanda Hint sanatının gelişimi için bir sanat tarihi çerçevesi oluşturdu.
Karışık Seylanlı ve İngiliz ebeveynlerinden, Wycliffe College ve Londra Üniversitesi’nde jeoloji alanında doktora derecesi aldı. 1903’te Seylan için yapılan maden araştırmaları müdürü seçildi, ancak kısa sürede ilgisini Ceylon ve Hindistan sanatlarına aktardı. 1910–11’de Coomaraswamy, Hindistan’ın Allāhābād kentinde düzenlenen Büyük İller Sergisi’nin sanat bölümünden sorumluydu. Altı yıl sonra, Dennison W. Ross Koleksiyonu Boston Güzel Sanatlar Müzesi’ne bağışlandığı zaman, ölümüne kadar tuttuğu bir yazı olan müzenin Hintli, Farsça ve Müslüman sanatında araştırma görevlisi olarak atandı. Müzenin Hint koleksiyonlarını zenginleştirdi, ancak öncelikle bursla ilgilendi ve dünyadaki öğrenilmiş dergilere büyük katkı sağladı.
Yayınları Hint müziği, dansı, Vedik edebiyatı ve felsefesi ile sanatın yanı sıraydı. Ayrıca İslam ve Uzak Doğu çalışmalarına katkıda bulundu. Coomaraswamy’nin Boston Güzel Sanatlar Müzesi’ndeki Hint Koleksiyonlarının kesin Kataloğu, 1923–30 döneminde beş ciltte yayınlandı; Hint ve Endonezya Sanatı Tarihi (1927) bu alanda standart metin haline geldi. Sanatta Doğanın Dönüşümü (1934) ve Konuşma Rakamları veya Düşünce Rakamları (1946), sanatın hayatla ilişkisi, geleneksel sanat ve Doğu sanatı ile ideolojik paralellikler hakkındaki görüşlerini ifade eden makale koleksiyonlarıdır.